Kirjallisuuskerho

Yhdistyksen sisällä on vuosikausia toiminut kirjallisuuskerho, jota veti kirjailija Maijaliisa Dieckmann, kunnes hän luovutti ja vetovastuu siirtyi allekirjoittaneelle syyskuusta 2014 alkaen.

Kerho toimii syys- ja kevätkaudella siten, että valitaan yksi teos käsiteltäväksi seuraavassa tapaamisessa. Kokoonnutaan neljän/kuuden viikon välein. Seuraavan kokoontumisen paikasta ja ajankohdasta päätetään kokouksen lopussa ja Uusimaa-lehteen tulee tieto ajasta sekä käsiteltävästä kauno- tai tietokirjallisesta teoksesta.

Soittamalla vetäjänä toimivalle Liisa Fellman-Paulille saa tiedon paikasta, sillä ainakin toistaiseksi kerholla ei ole vakituista paikkaa. Jäseniä kerhossamme on nyt noin puoli tusinaa, kun moni pitkäaikainen jäsen on terveydellisistä ja logistisista syistä jättäytynyt pois, ja uusia jäseniä otetaan mielellään mukaan. Keskusteluun saa jokainen teokseen jossain määrin perehtynyt ottaa osaa, mutta kuuntelijoitakin voi hyvin olla mukana.

Teoksiksi yritämme valita monipuolisesti sisällöltään, tyyliltään ja aikakaudeltaan erilaista proosaa, joskus myös tietokirjallisuutta. Lyriikka on toistaiseksi jäänyt paitsioon, mutta niin ei tarvitse aina olla.
Jos kirjat ja lukeminen kiinnostavat, tule empimättä mukaan! Meillä on mukava, lämminhenkinen tunnelma!

Liisa Fellman-Paul (050 3456689, liisa.fellman@gmail.com)
Kerhon vetäjä

Kirjallisuuspiiri kokoontuu seuraavan kerran pe 15.11.19 klo 15 keskustelemaan Johanna Venhon elämänkerrallisesta romaanista Ensimmäinen nainen. Paikkatiedot Liisa Fellman-Paulilta 050 3456689.