Jäsentiedote 3/2024

Puheenjohtajan tervehdys
Sota Ukrainassa jatkuu, lähi-idässä tilanne näyttää kiristyvän ja kriisiytyvän edelleen. Maamme hallitus kokoontuu kehysriiheen päättämään uusista ja jopa kenties kovistakin sopeutustoimista talouden tervehdyttämiseksi. Eläkeläisetkin näyttävät joutuvan ottamaan osaa sopeutustalkoisiin, näin ainakin eräät hallituksen jäsenet ovat ilmaisseet.
Sitten muutama hyväkin asia Alkuvuoden senioritoiminta on sujunut mallikkaasti; tapaamisia on ollut sovitusti kaksi kertaa kuukaudessa. Luennoitsijoita / esitelmän pitäjiä on ollut jokaisen tapaamisen yhteydessä. Hyvä juttu.
Jäsenmäärämme on kasvanut tasaiseen tahtiin ja viimeisen tilaston mukaan se on 359 henkilöä. Näistä naisia on noin 2/ 3 ja miehiä 1/3, keski-ikä on nyt hieman päälle 76 vuotta. Uudenmaan piirin alueella Porvoon Kansalliset seniorit on alueensa kuudenneksi suurin jäsenjärjestö.
Meillä on vielä kaksi jäsentapaamista ; seuraavassa jäsentapaamisessa Lamor visioi toimintaansa maailman luonnon pelastamiseksi ja sitten on toukokuussa perinteinen kävelytapahtuma. Reitistä ja muusta siihen liittyvästä kerrotaan tarkemmin seuraavassa jäsentapaamisessa 23.04.24

Digiasiat ovat olleet monessa eri yhteydessä esillä. Me olemme saaneet Lapin piirin toimittaman digioppaan tutustumista varten ja nyt on mahdollista ilmoittaa Maire Pihlmannille, mikäli haluaa tilata sen yhteistilauksena . Oppaan hinta on 12€ / kpl. Meillä on kesäkuun alkupuolelle kesäretki Heinolan seudulle ja sen jälkeen alamme viettää kesää. Eurovaalit ovat kesäkuun alussa. Meillä on, kiitos Risto, A n aktiivisuudesta, eurovaalipaneeli toukokuun loppupuolella, johon on lupautunut mm Pekka Toveri, kansanedustaja, entinen tiedustelu-upseeri ja eurovaaliehdokas. Toivottavasti saamme paneeliin myöskin muiden puolueiden eurovaaliehdokkaita, jolloin keskustelusta / paneelista saataisiin yleisöä kiinnostava. Tulevan syyskauden toiminnan suunnittelu käynnistyy piakkoin. Syyskauden tapaamisten yhteyteen pyrimme vakiintuneen käytännön mukaisesti saada meitä kiinnostavia esitelmöitsijöitä puhumaan
ajankohtaisista ja meitä kiinnostavista aiheista. Muutama tapahtuma, Molin Rouge Helsingin kaupunginteatterissa marraskuussa , on jo listalla
Mennyt talvi oli Porvoon seudullakin pitkä, runsasluminen ja alkuvuodesta aivan poikkeuksellisen pitkä pakkasjakso. Nyt kevät näyttäisi jo olevan ovella vaikkakin sen eteneminen on ollut varsin hidasta Kyllä se kesä vielä koittaa; nauttikaamme siitä. Meillä jokaisella on varmaankin jo monenlaisia suunnitelmia kesän varalle. Nauttikaamme niistä.
Hyvää kevään jatkoa, hyvää kesää ja reipasta mieltä