Viestintä

VIESTINTÄPOLITIIKKA

Viestintäpolitiikassa sovitaan mitä missäkin viestintäkanavassa pääsääntöisesti julkaistaan. Politiikasta vastaa yhdistyksen hallitus ja sitä voidaan päivittää ja muuttaa tarpeen mukaan.

Kotisivut (www.-sivut) https://porvoo.senioriyhdistys.fi/
Kotisivut ovat yhdistyksen "käyntikortti". Sivuilla on oman yhdistyksen toimintaa koskevia asioita: toimintakalenteri, tulevia tapahtumia, tietoa kerhoista, kuvia tapahtumista, liittymislomake ja –ohjeet yms. Myös liiton ja piirin linkit löytyvät sivuilta sekä blogi-kirjoitukset. Vastuu kotisivujen ylläpidosta on 1 – 3 erikseen nimetyllä henkilöllä.

Paikallislehdissä (Uusimaa) ilmoitetaan kevät- ja syyskokouksista sekä muusta ajankohtaisesta toiminnasta viikoittain, silloin kun yhdistyksellä on toimintaa.

Kirjepostilla toimitetaan kaikille jäsenille (toistaiseksi kunnes kaikilla on sähköposti) yhdistyksen Toimintakalenteri alkuvuodesta ja jäsenmaksulomakkeet sekä syyskauden ohjelma ennen ao. kauden alkua vain niille, joilla ei ole sähköpostia.

Kirjeenvaihto sähköpostilla: Hallituksen ja kerhojen tiedotus tapahtuu pääosin sähköpostitse (vain noin 70 %:lla jäsenistä on sähköposti). Suuret jakelut tulee lähettää aina piilokopioina. Myös jäsentiedotteet (7 – 9 kpl/a) lähetetään vain sähköpostitse (paperikopioita jaetaan jäsentilaisuuksissa).

Facebook: Porvoon kansalliset seniorit ry https://www.facebook.com/porvoonseniorit/ Sivu on yhdistyksen julkinen sivu, jota voi käydä tykkäämässä, jolloin saa julkaisut omaan Facebook-uutisvirtaansa.

Facebook-sivua voi käydä katsomassa vaikka ei kuuluisikaan itse Facebookkiin. Vastuu Facebook-sivun ylläpidosta 1 – 3 erikseen nimetyllä henkilöllä. Facebook-sivut ovat helppo päivittää ja ne tarjoavat mahdollisuuden interaktiiviseen tiedottamiseen ja keskusteluun. Facebook'iin voidaan laittaa, tapahtumailmoituksia ja kutsuja tilaisuuksiin, tapahtumakuvia, ilmoituksia, yhteistyökumppanien tiedotuksia ym. Osittain samaa asiaa kuin www.sivuillakin on. Julkiselle sivulle voidaan perustaa suljettuja ryhmiä esim Digi/tiedotus, hallitus, eri kerhojen ryhmiä ym . Päivitykset sisältävät seuran antamia asiakirjoja, tietoja ja kuvia, sekä voivat sisältää myös ylläpitäjän uutisointia ja valokuvia seuran tapahtumista.

Pian tulossa:Tekstiviestit: Uuteen jäsenrekisteriin on tulossa tekstiviestien lähetysmahdollisuus.

Kalenterin käyttöönottoa harkitaan. Tutuin, toimivin ja helpoin on google-kalenteri. Kalentereita voi tehdä tarpeen mukaan esim. oma, hallitus, tapahtumat tms. Ne voidaan jakaa käyttäjille ja julkaista. Ne voidaan tulostaa tai tallentaa (esim pdf-muodossa tai kuvakaappauksella) ja jakaa.

Pilvipalvelut koekäytössä on kuvia Google-Kuvissa ja tiedostoja GoogleDrivessa. Selvitellään yhdistyksen yhteisen pilvipalvelun tarpeesta ja avaamisesta esim. kuville ja tiedostoille. (Esim: GoogleDrive, Dropbox ja OneDrive Kaikkia voi käyttää monipuolisesti; tallentaa, tulostaa, jakaa jne. Edellä mainitut on ovat yleiskäyttöisempiä. Aloituskapasiteetti on yleensä ilmainen. Järjestelmäkohtaisista pilvistä Windowsilla on OneDrive Applella ICloud. Androidilla on GoogleDrive)