Kulttuuriklubi ((”Wienin uusivuosi operetein”, Lahti pe 12.1. ym.ym.)

Vetäjä: Hilkka Knuuttila 050 5772 393, hilkka@knuuttila.fi

Sinfonia Lahti
Wienin uusivuosi operetin pyörteissä
ATSO ALMILA, kapellimestari
REETTA HAAVISTO, sopraano
WALTTERI TORIKKA, baritoni

Porvoon kansallisille senioreille on varattu uudenvuoden konsertti Lahdessa Sibelius-talossa perjantaina 12.1.2024 klo 13 (30 lippua).

Ilmoittautuminen Hilkka Knuuttila (hilkka@knuuttila.fi ) ja maksu yhdistyksen matkatilille FI86 5358 0620 2083 52 viimeistään joulukuun 10. päivä. Ilmoita ystävällisesti nimi, puhelin, sp-osoite ja pysäkki, jolta tulet kyytiin.

Matkan hinta tulee olemaan hieman yli 60 € ja sisältää konserttilipun, kuljetuksen ja väliaikatarjoilun.

Lähtö: Bussi lähtee klo 10:00 Kevätkumpu, Kantele talon pysäkki -> klo 10:05 Reina -> klo 10:15 Rauhankatu -> Lahti, Sibeliustalo. Rauhankadulta ajetaan Aleksanterin sillan kautta. Pysäkit: Taidetehdas, Lidlin pysäkki, Näsi, Katajamäki. Matkan lopullisesta hinnasta ilmoittautuneille tiedotetaan myöhemmin. Paluukuljetus Sibeliustalolta klo 14:00 – 14:15.
Konsertin kesto noin 2 h, sis. väliajan 20 min.

Tule ottamaan alkanut uusi vuosi vastaan iloisten wieniläissävelten merkeissä

terveisin Hilkka ja Leila

Sinfonia Lahti avaa uuden vuoden sekä kevään konserttikauden
wieniläismusiikilla. Wienin uusivuosi operetin pyörteissä -konsertit
johtaa aina yhtä hurmaava Atso Almila, ja laulusolisteina esiintyvät
upeat Reetta Haavisto ja Waltteri Torikka.
 Ohjelmassa kuullaan mm. aarioita opereteista Mustalaisruhtinatar
ja Iloinen leski. Luvassa on siis kristallikruunujen kimmellystä
 ja tunteikkaita melodioita.

Kuva www.sibeliustalo.fi

Seuraa myös yhdistyksen muuta tiedottamista.

Sisänäkymä Porvoon Tuomiokirkosta
Porvoon mieslaulajat Joulukonsertti 15.12.2018

Kulttuuriklubin tulevat kevään ja syksyn 2023 kohteet

EMMA, COLLECTION KAKKONEN

Opastus 2x20-hengen ryhmälle ke 10.5.2023 klo 11.30 EMMAssa, modernin taiteen museossa Espoossa.
Hinta: Opastus 1h 88 €/ryhmä, sisäänpääsy  0 € yli 70 v, 10 € eläkeläinen tai museokortti

Kauppaneuvos Kyösti Kakkosen vuosikymmenten aikana keräämällä, yli 10 000 muotoilu- ja taide-esineen kokoelmalla on poikkeuksellinen kulttuuriperintöarvo.

Taiteilijoiden esittely, kuusi teemakokonaisuutta ja vaihtuvat esillepanot kertovat suomalaisesta muotoilusta eri näkökulmista. Esillä on taide-esineitä sekä rajattuja sarjoja. Näyttelyssä voi tutustua taideteollisuuden helmiin, muotoilun klassikoihin ja harvinaisuuksiin sekä muotoilun raja-aitoja ravisteleviin taideteoksiin.

ALBERT EDELFELT

Ateneumissa, näyttelyintro ke 30.8.2023 klo 11.30-12.00

Hinta: Näyttelyintro 8 €/henkilö + alennuslippu 12 € eläkeläinen tai museokortti

Albert Edelfeltin (1854–1905) näyttely tarkastelee Edelfeltin koko uraa ja erityisesti hänen merkitystään kansainvälisenä vaikuttajana.

Näyttelyyn saadaan esille teoksia Kansallisgallerian / Ateneumin taidemuseon kokoelmista sekä ranskalaisten ja pohjoismaisten museoiden kokoelmista. Lisäksi nähdään teoksia julkisista ja yksityisistä kokoelmista Suomesta ja ulkomailta. Yhteensä esillä on noin 110 teosta. Näyttelyyn matkustavat muun muassa teokset Kuningatar Blanka (1877), Lapsen ruumissaatto (1879), Leikkiviä poikia rannalla (1884), Pariisin Luxembourgin puistossa (1887) sekä Ruokolahden eukkoja kirkonmäellä (1887).

Suositulla näyttelyintrolla saamme johdatuksen Albert Edelfeltin taiteeseen asiantuntevan oppaan ja runsaa kuvaesityksen avulla. Näyttelyintrossa istumme mukavasti Ateneum-salin rauhassa, minkä jälkeen jokainen voi tutustua näyttelyyn omaan tahtiinsa. Intron kesto on noin puoli tuntia.

MALVA

Ohjelmassa syksyllä myös LAHDEN VISUAALISTEN TAITEIDEN MUSEO MALVA

Malva on uusi elämyksellinen museo Lahdessa. Se on myös lahtelaisen ehdoton ylpeydenaihe taide-, muotoilu- ja julistesisällöillään.

Näyttelyretkille ilmoittautuminen Hilkka Knuuttilalle, hilkka@knuuttila.fi tai 050 577 2393.